ईश्वरः कारणं यत्रादृश्योऽस्ति जगतः सदा।
श्रुतिस्मृती विना धर्माधर्मौ स्तस्तच्च यावनम्।
श्रुत्यादिभिन्नधर्मोऽस्ति यत्र तद् यावनं मतम् ॥ ६३ ॥
अन्वयः—यत्र सदा अदृश्यः ईश्वरः जगतः कारणम् अस्ति तथा श्रुतिस्मृती विना धर्माधर्मौ स्तः, तत् यावनम्। यत्र च श्रुत्यादिभिन्नः धर्मः अस्ति तत् यावनं मतम् ॥ ६३ ॥
व्याख्या — यत्र = यस्मिन् विचारे, सदा सर्वदा, अदृश्य: = अगोचरः, ईश्वरः = :- परमात्मा, जगतः= संसारस्य, कारणम् = हेतु:, अस्ति = भवति, तथा = तेनैव प्रकारेण, श्रुतिस्मृती- श्रुतिश्च = वेदश्च,स्मृतिश्च = आर्याणां धर्मग्रन्थश्च, तौ विना = विहाय, धर्माधर्मौ = पापापापौ, स्तः = विद्येते, तत् यावनम् = यवनसम्बन्धिनम्, यत्र च श्रुत्यादिभिन्नः = वेदस्मृत्यादिपृथक्, धर्मः= पुण्यकर्म, तत्यावनम्, मतम् = सिद्धान्तम् ॥ ६३ ॥
हिन्दी — जिसमें सदा अदृश्य रहने वाले परमात्मा को सृष्टि का मूल कारण माना गया हो तथा वेद और स्मृति के बिना ही पाप-पुण्य की व्यवस्था की गई हो, उसे यवनों का धर्म-ग्रन्थ कहते हैं। जिसमें वेदादि के विचारों के बिना धर्म का प्रतिपादन किया जाता हो, उसे यवनों का मत कहते हैं ॥ ६३॥
ईश्वर इति । यत्र सदा अदृश्यः ईश्वरः जगतः कारणम् अस्ति, तथा श्रुतिस्मृती विना धर्माधर्मो स्तः विद्येते, तत् यावनं यवनग्रन्थ इत्यर्थः । यत्र च श्रुत्यादिभिन्नः वेदादिविरुद्धः धर्मः अस्ति तत् यावनं मतम् ॥ ६३ ॥
В которой вечно незримая Сверхдуша (परमात्मा), считается первопричиной творения, и без Вед и Смрити были определены границы для греха и добродетели, она называется религиозной книгой (धर्म-ग्रन्थ) Яван. В котором религия представлена без идей упомянутых в Ведах и причастных к ним знаниям, это называется мнением Яванов .